29 Mart 2014 Cumartesi

Makarnalutfen.com'dan %35 Sebze İçeren Sağlıklı Makarnalar

Çocuklar makarnayı çok sever ama sıra sebze yemeğe gelince işler değişiyor. İşte çocuklarınıza diğer aile fertlerine sebzeyi yedirmenin bir diğer yolu da makarnalutfen.com'dan geçiyor. Sahibesi Gıda Mühendisi Tuğba Bayburtluoğlu'na bu güzel makarnalar için teşekkür ederim. 

Ailesine sebze yedirmenin yollarını ararken kendisini bu işin içinde bulmuş. İyi ki de öyle olmuş, bugün ne pişirsem, çocuğum bunu yemiyor, sebze yemiyor derdini ortadan kaldıran bilinçli ve başarılı bir anne. Sitelerinde sadece makarna yok, mantı, çorbalıklar, erişteler, sos ve zeytin yağlar, reçel, bal ve pekmezler, et ve süt ürünleri, organik ürünler, yoğurt ve kefir mayaları yani kısacası evet ben bunu çocuğuma, aileme yedirmeliyim dediğiniz ne varsa bu sitede bulabilirsiniz.

Birde özel gün hediye paketleri var. Küçük karışık makarna hediye setine bayıldım. Oğlumun doğum günü için keşke bonibon almasaydım da bu paketlerden alsaydım. İş işten geçti artık ama siz daha sağlıklı olarak bunları düşünebilirsiniz. 50 TL üzeri siparişleriniz de kargo ücreti yok, ayrıca 4 TL farkla kapıda ödeme kolaylığını da sunuyorlar.
Bana gelen kolinin içindekiler:
Karışık sebzeli makarna
Ispanaklı erişte
Karışık otlu makarna
Pancarlı makarna
Karışık sebzeli tam buğdağ makarnası(Türkiye'de bir ilk)
Elmalı Yeşil ceviz ezmesi

İçindekiler : Kerevizli Makarna (durum buğday irmiği, kereviz (%40)), Brokoli ve Ispanaklı Makarna (durum buğday irmiği, brokoli ve ıspanak (%28)), Biberli ve Domatesli Makarna (durum buğday irmiği, biber (%24), domates (%20))
   Makarnayı nasıl pişirdim.
Makarnanızı su bardağı ile ölçün, ne kadar bardak makarna çıkarsa o kadar bardak kaynar suyun içine makarnamızı atıyoruz.  Üzerindeki pişirme süresine sadık kalıyoruz yoksa makarnalar dağılma yapabilir. Benim makarnam da 7-9 dk yazıyordu. 7 dk kadar kapağı açık bir biçimde kaynattım, geriye kalan 2 dk.da ise kapağı kapalı olarak demlemeye bıraktım ve vakit geçirmeden kalan suyunu süzerek bir kaseye aldım.
Sosun yapılışı.
2 yemek kaşığı zeytin yağı
1 adet taze soğan
1 adet taze sarımsak
1 tatlı kaşığı salça (Ketçap niyetine)
2 yemek kaşığı yoğurt (Mayonez niyetine) =))
Geriye kalan makarnanın suyu 

Yeşilliklerinizi küçük küçük doğrayıp zeytin yağında soteleyin. İçine salçanızı ekleyin. Daha sonra kalan makarna sosunu ekleyin. Biraz kaynayınca kıvam almaya başlayacaktır. Kıvam alınca altını kapatın biraz ılındıktan sonra yoğurdunuzu da ekleyip bir güzel karıştırın. İşte sosunuz hazır. 
Makarnanın bütün vitaminini artık midenize indirebilirsiniz.



1 paketten normalde 5 porsiyon makarna çıkıyor ama bizim tabaklarımız büyük olduğu için 3 yemek tabağı makarnamız oldu. Tabi bu sizin makarnayı nasıl yaptığınıza da bağlı. İçine daha farklı eklemeler yaparsanız makarnanız 5 porsiyondan daha fazla da olabilir. Benim pişirdiğim makarna karışık sebzeli olduğu için ben başka eklemeler yapmak istemedim.

İşte kızımın tabağı, sadece yaptığın sostan istiyorum anne...
O maydanoz da süs değil efendim, o da kızımın midesine gitti. Çok şükür ki, sebze ve yeşilliği yemekte sorun çıkarmayan bir kızım var.
Bu tabak benim için...
Makarna ve sosu bir güzel harmanlayıp, daha önce yaptığım nane ve kırmızı pul biber sosunu üzerine gezdirdim. Benim makarnam daha lezzetli oldu valla =))

Bu da benim oğlana sade makarna...
Aslında sosu ile birlikte yiyebildi. Ama çocuklar ellerini kullanmayı sevdikleri için içine sosu eklemek istemedim. Doyana kadar birer birer attı onları ağzına. Tabi her yediği şeyden sonra eli ile nefis hareketini yapmayı da unutmadı

2 yorum: