18 Ocak 2013 Cuma

Scoodie Dikimi

Benim kızım saçları bozulmasın diye bere takmaz, "Boğazımı çok sıkıyor" der atkı takmaz, "Ben bunları okulda nereye asayım yaa" diye söylenip durur. Hal böyle olunca bende yeni şeyler arayışına girdim, adının scoodie olduğu ama türkçe ne anlama geldiğini tam kestiremediğim yukarıda gördünüğüz bere + atkı karışımı şeylerden diktim...
Malzemelerim ve kalıbım bu şekilde. Kalıp olarak 7/2010 burda dergisi 139 nolu modelin kapişonunu kullandım. Bu kumaştan daha önce kızıma yelek yapmıştım. Kapişonun alt kısmında gördüğünüz kalın çizgili yerden kestim kumaşı, yani orjinal kalıba sadık kalmadım çünkü benim işime o bölüm yaramıyordu.

Kalıbı yerleştirip düz boy ipliğine dikkat ederek kesmeye başladım, boynunu güzel sarsın diyerek atkı bölümünün enini biraz geniş tuttum, boyunu da 1.5 mt olarak yaptım ki güzel sarsın.

Şapkanın dikim aşamaları umarım fotoğraftan anlaşılıyordur.
1-) Ana kumaş ve astarın arka kısımlarını dikdikten sonra fazlalıklarını aldırdım.
      Astarın önünü çevirdim.
2-) Astarı yüzün iç kısmına koydum.
3-) Dikilecek yerleri iğneledim
4-) Ve dikilip çevrilmiş hali, sonra da kenarlarına dikiş geçtim.

Daha sonra kapişonu atkı olarak kullanacağım kumaşların arasına koydum. 
Burada kumaşların ne tarafa geleceğine dikkat etmek lazım.Bütün köşelerini dikerek sadece kumaşın yüzünü çevirmek için ense tarafına denk gelen yerden boşluk bıraktım. Kumaşımın yüzünü döndürdükten sonra da atkının kenarlarına ince bir dikiş çekerek bitirdim.
 
Çok zor fotoğraf alabildim, çok açmış, kurabiyesini yemesine engel oluyormuşum. 
(Ay çok cadı olacak bu kız =))
Sonuçta böyle birşey çıktı ortaya, şimdilik sevdi gibi, takarım diyor...

Nette birçok çeşidi mevcut, kulak yapmışlar, cep takmışlar ama ben şimdilik nasıl olduğunu görmek için basit yoldan dikmeyi tercih ettim.
Uygun kumaş bulabilirsem kendime de bir tane dikmeyi düşünüyorum =))

13 yorum:

  1. ellerine sağlık... Çok güzel olmuş. İyi günlerde giysin :)

    YanıtlaSil
  2. Bu nasıl tatlılıktır böyle Maaşallah .
    Ellerine sağlık çok da kullanışlı bir model
    Canım nacizane minik bir fikir yazacağım:) tam boyun kısmına gelen yere karşılıklı çıtçıt dikersen kayma riski de kalkar ortadan. kendine de yap değişik ve kullanışlı bir aksesuar.
    sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çıt çıt yada düğme bende düşümdüm ama ne yapacağıma karar vermedim =)

      Sil
  3. çok beyendim ellerinize sağlık benim kızım büyüsün bende dikcem gerçekten cok güzellll bayıldım harika fikir:)güle güle giysin tatlı cadı :)

    YanıtlaSil
  4. her yaş kullanımına uygun ama çocuklar için ideal bence bunlar.. sürekli berelerini kaybediyorlar çünkü :))

    Bu arada kızının pek tatlıymış :)

    YanıtlaSil
  5. ne kadar da güzel olmuş, ellerine sağlık:))

    YanıtlaSil
  6. Ellerinize sağlık,kızınıza çok yakışmış.İyi günlerde kullansın...

    YanıtlaSil
  7. bende gormustumde hıc dıkmek aklıma gelmemıstı super olmus canım ellerıe sağlık

    YanıtlaSil
  8. Blogunu şimdi buldum hemen takibe aldım (: harika şeyler yapmışsın ellerine sağlık çanakkale yazıyor ama doğru mudur ?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Beğenmene sevindim, teşekkür ederim. Evet Çanakkale yazıyor doğrudur ama merkezde değilim.

      Sil
  9. Harika olmuş çok beğendim. Dikiş konusunda ufak tefek işler dışında deneyimim yok. Ama nedense bunu yaparmışım gibi geldi, eline sağlık :)
    http://ebrueliacik.blogspot.com/

    YanıtlaSil
  10. ellerine sağlık harika olmuş:) hemde çok iyi bir fikir kesinlikle kızın da güle güle kullansın inş:)

    YanıtlaSil