21 Kasım 2013 Perşembe

Biberon Mamasından Yoğurt Yapımı

Oğlum 7.5 aylık oldu hala emziriyorum ama dışarı çıktığımız zaman emzirmek için yer bulamadığım zaman problem oluyor. Bende belki bir umut içer diyerek biberon maması almıştım ama içiremedim. Problem mamanın tadında değil tabi, oğlum biberon kullanmayı bilmiyor bu yüzden de yaptığım mamayı içmek istemiyor. Hal böyle olunca mama boşta kaldı tabi. Bende Bebelak'ın "Bebeğiniz ve siz" kitabında ki yoğurt tarifine uyarak oğluma yoğurt mayaladım.

Böylece veremediğim mamanın içinde bulunan demir, iyot,çinko, D vitamini, C vitamini, kalsiyum ve demiri bu yoğurt ile almış oluyor. Ayrıca içinde bulunan prebiyotik lif ile sindirim sisteminde bir problem olmuyor. Tadına gelinde mama ile yoğurdu karıştırmışsın gibi güzel bir tadı var. Ben bile çok sevdim tadını =))

Peki bu yoğurdu nasıl yapıyoruz?
90 ml suya 4 ölçek katılarak hazırlamış olduğumuz karışımın içine ılık iken 1 çay kaşığı yoğurt ilave ederek mayalıyoruz. Bu yoğurdu ılık bir yerde kımıldatmadan üzerini örterek 3-4 saat mayalanmaya bırakıyoruz. Normal bir yoğurt gibi değilde daha sulu ve pütürlü bir yoğurt oluyor onu da belirteyim.

Bu yoğurdu sade bir şekilde verebilirsiniz.
Kaşık mamasının içine ekleyebilirsiniz.
İçine sevdiği meyveyi ezerek verebilirsiniz.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder