2 Kasım 2013 Cumartesi

Elma Püresi (Pütürlü Yiyeceklere Geçiş)

Pütürlü yiyeceklere geçişte elma püresinin çok iyi bir alternatif olduğunu düşünüyorum.
Elmayı rendenin en küçük yeri ile rendeleyip çok az su koyarak pişiriyorum böylece hem daha yumuşak hemde kararmadan gün için de daha fazla muhafaza etmiş oluyorum.

Elmayı bebeğiniz 4. ayını doldurduktan sonra vermeye başlayabilirsiniz. Tabi böyle pütürlü değilde cam rende de rendeleyerek yada tel süzgeçten geçirerek muhallebi kıvamına getiripte vermeye başlamalısınız. Tadına alışınca ve bir ay daha büyüyünce pütürlü olarak yemeğe başlar zaten.

Elma püresini sade olarak verdiğim gibi içine birde 2 adet cici bebe ekleyerekte verdiğim oluyor. Ara sıra tat değişikliği iyi oluyor. Ya da kaşık mamalarının içine elma rendesinden ekleyerek biraz daha tatlandırmış oluyorum.

Ben 5. aydan itibaren pütürlü yiyecekler vermeye başladım. Bebekler kaşıkla değil de elle verilen yiyecekleri daha kolay kabul ettiklerini okuyunca ve yediremeyince bende bu yöntemi denedim. Benim oğlanda işe yaradı, eğer sizde yediremiyorsanız elle vermeyi deneyin belki sizin bebeğiniz de kabul eder.

2 yorum:

  1. Çok güzel ve faydalı bir paylaşım. Bütün yiyeceklerin bebeğinize faydalı olması dileği ile :)

    YanıtlaSil
  2. Bende oğluma pütürlü yedirmeye başladım bazen böyle rendeliyorum bazende elmayı soyup 3-4 parçaya ayırıp kısık ateşte çok az su ile 5 dk haşlıyorum soğuduğunda ezip yediriyorum.yarasın bebişlerimize:))

    YanıtlaSil