25 Kasım 2013 Pazartesi

Lahaba Çorbası


Şu diyet yapanların yapıp yapıp içtikleri lahana çorbasını hep merak ederdim. Ama evde lahana seven olmadığı için bu sebze kışın bize pek uğramaz. Turşu kurmak için lahana alınca bende denemeden geçmeyeyim dedim.

O kadar çok tarifi var ki nette baya bir okudum diyebilirim. Hep orta boy lahana ile yapılmış tarifler var, haftalık mı yapılacaktır nedir =)) Neyse efendim en sonunda şurada gönlüme bir tarif buldum ve onu uyguladım.

Malzemeler:
5 adet beyaz lahana yaprağı
1 adet havuç
1 adet orta boy kuru soğan
1 yemek kaşığı bulgur
1 yemek kaşığı mercimek
5-6 diş sarımsak
Yarım kaşık salça

Yapılışı: Lahana ve soğanı doğrayın, havucu rendeleyin. Diğer malzemeleri de katıp üzerine çıkacak kadar su ilave ederek pişirin.

Ben çok az tuz attım ve biraz daha tat kazandırmak açısından zeytin yağında kırmızı pul biberi yakarak üzerinde gezdirdim. Birde limon sıktım =))

Tadı nette ki yorumlar da okuduğum gibi öyle çok kötü değil. Yani eğer sebze tüketen biriyseniz size yabancı gelmeyecektir. Ben sevdim hafta da bir kendim için yapabilirim. Şimdilik oğlumu emzirdiğim için diyet yapmıyorum ama yediklerime dikkat ediyorum. Gereği kadar yiyerek ve yediğimden fazlasını yakarak doğumdan sonra aldığım kiloların çoğunu verdim yani 15 kilo gitti. Ama diyet yaparsam kesin bu çorbayı daha fazla yapacağım demektir. Doyuruculuğu ve tok tutuculuğu benim için gayet yeterli...

1 yorum:

  1. ben de başlığı okuyunca karahana çorbası sandım :) biz trabzonda kışın çok yaparız. beyaz lahananın hep sarmasını yemişimdir çorbasını denemedim :) eline sağlık.

    YanıtlaSil