11 Mart 2013 Pazartesi

Gebelikte Çatlak Oluşumu


İlk hamileliğimde çatlak önleciyi krem alıp doktoruma göstermiştim, o da bana gülüp "Eğer çatlama olacaksa ne sürerseniz sürün olur, siz sadece gerginliği azartıp biraz daha cildinizi nemli tutabilirsiniz o kadar, bence bebe yağı kullanın" demişti. Oysa ben çatlak kremine bi dünya para vermiştim, hemde 2 kutu almıştım. Ee bu doktor benim hayellerimi yıktı ama... Yok yok öyle demeyelim gerçekler acıdır diyelim biz buna.

Neyse ben sadece bir kutusunu kullandım ama çok şükür o kocaman göbeğimde çatlağım olmamıştı. Şimdi ise 2. hamileliğim ve 35 haftanın içindeyim gördüğünüz ürünleri dönüşümlü olarak kullanıyorum. 5. aydan sonra elime hangisi geçtiyse onu kullandım.

İlk önce niveanın bebe yağını kullandım görüldüğü gibi dibine vurdum yağın, nemlendirmesi ve kokusu hoşuma gidiyordu ama zaten yarım kutu vardı onu da çabuk bitirdim.

Daha sonra avon baby aldım o da  jel şeklinde, kokusu pudra gibi hoş kokulu ama gel gelelim sürünce yapış yapış kalıyor ve cildimi nemlendirmek yerine daha çok geriyor sanki, acaba bana mı öyle geldi? Neyse biterse bir daha almayacaklarımın arasında bu yağ.

Avonun bu yapışkanlığa daha fazla dayanamayınca Johnson's bebek yağı aldım ama onunda kapağını açmak tam bir işkence yahu, çocuk için emniyet kilidi yapmışlar sanırım, çamaşır suyunun kapağı gibi zor açılıyor mübarek. Ama nemlendirme açısından hoşuma gitti, kokusu hakkında yorum yapamam 1 haftadır burnum tıkalı maalesef...

Ha birde şu BODY SERIES G&H Vücut Losyonu var tabi, elime geçtikçe bunu da kullandım memnun kaldım ama losyonlar yağlar kadar nemlendirme sağlamıyor.

İlk hamileliğimde problem yaşamadığım için bu hamileliğim de çatlak önleyici özel bir krem almadım, şuan için de bir problemim yok çok şükür. Size çatlak şöyle oluşur böyle oluşur diye yazmıyorum, zaten yeteri kadar nette bu bilgileri okumuşsunuzdur, sadece gerginlik olan yerleri bol bol nemlendirin, yeteri kadar su için, düzensiz kilo almamaya dikkat edin.


8 yorum:

  1. Ben de çok eskiden beri cildim kuru olduğu için johnson bebe yağı kullanırdım.Geçenlerde instagramda konusu geçti jb nin.İçindeki mineral yağ ve parfüm,yağı sentetikleştiriyormuş çünkü petrol bazlı bir maddeymiş...
    Ben de 24.haftamdayım henüz çatlak yok ama doğum sonrası için önlemimi almak adına methini çok duyduğum bio oil'e başladım.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. 24 hafta çatlak oluşumu için çok erken bir hafta, ama cildi nemli tutmak adına iyi ki başlamışsın. Bio oili ben hiç duymadım, bilemiyorum bu hamileliğimde bebe yağı kullandığım için diğer ürünleri hiç araştırmadım bile. Umarım iyi gelir.

      Sil
  2. Bende Earth Mama Angel Baby ve Liearac Krem Kullandım. Şuanda 34. Haftamdayım çok şükür bir çatlak veya gerginlik yok ..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Oo sen baya sıkı hazırlanmışsın bu çatlaklara =)İlk hamileliğim de bende öyleydim...

      Sil
  3. Peki normalde eskiden olan çatlakların var mı vücudunda????
    ki yok diye düşünüyorum yoksa karnın çatlardı .

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok şükür ilk hamileliğim de olmadı ama bizim ailede biraz genetikten kaynaklanıyor sanırım, ablamda 2 doğum yaptığı halde onda da çatlak oluşumu yok. Şuan 35. haftanın içindeyim ve hala çatlağım yok, sadece cildimi nemli tutmak bana yetecek sanırım.

      Sil
  4. maalesef jhonson bebek urunu bıle olsa ıcınde paraben ya da parafın var
    otacı bebek yagı en doğala yakın olanı bunların ıcınde
    herseyın bası nem galıba

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çoğu ürünün içinde paraben var, bende sürekli bakıyorum ama sanırım raf ömrünü uzatmak için başka da seçenekleri yok. Otacının sabunlarını kullandım ama yağını hiç denemedim.

      Sil