21 Ocak 2014 Salı

Ispanaklı Bazlama


Hamur işini çok seviyorum ama yemesini abartınca da kiloyu alıyorum. Bazlama da ne zamandır yapmak istediğim hamur işlerinden biri. Yapma süresi biraz uzun sürsede yemesi çok keyifli ve lezzetli.
Malzemeler:
1 paket maya
1 yemek kaşığı şeker
2 bardak ılık su
Tuz
Aldığı kadar un

İç Malzemesi:
1 orta boy soğan
Yarım kiloya yakın doğranmış ıspanak
Yarım su bardağı ufalanmış peynir
Tuz
İstediğiniz baharatlar

Yapılışı:
1 bardak ılık suyun içine mayayı ve şekeri koyup mayanın kabarmasını bekleyin. Kabarınca unun içine mayayı, kalan suyu ve tuzu karıştırarak ele yapışmayan bir hamur elde edin. Hamur iki katına çıkana kadar kabarmasını bekleyin. Daha sonra istediğiniz büyüklükte bezelere ayırarak hamurunuzu açın. İsterseniz biraz daha kalın yaparak ve içini boş bırakarak ekmek gibi yapabilirsiniz. Yada benim gibi biraz ince açarak içini doldurabilirsiniz. Bazlamanızı teflon tavada yağsız olarak pişirip, piştikten sonra bir fırça yardımı ile tereyağı yada tereyağlı margarin sürün.

2 yorum:

  1. Ellerine sağlık . Çok severim. Yalnız nedendir bilinmez benim bazlamalarım o şekilde puf olmuyor :(
    Çok üzülüyorum. Yapıyorum bir yerde bir eksik ama nerede bilmiyorum :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim. Puf olmaması ya hamurundan kaynaklanıyordur, unun az yada çok olmasından yada ince açılmıştır o yüzden de puf puf olmayabilir.

      Sil