10 Kasım 2009 Salı

Aksesuar Boyunluk

Arkadaşımda gördüm bu boyunluk modelini, o kadar güzel durmuştu ki...
Kendisi satın almış, zincir boyu daha uzundu ve daha kalın ip ve tığ kullanarak örülmüştü. Beline takarak kemer olarakta kullanabilirsin demiş satıcı. Boynuna zincirleri saç örgüsü yaparak takmıştı gerçekten çok hoş duruyordu.

Gelelim benim yaptığım modele
Boynumun ölçüsüne göre zincir çekip, üzerine 2 sıra trabzan yaparak düğme ile kapanan yeri yaptım.
Daha sonra 1mt kadar falandır herhalde 4 adet zincir yaptım. Sağ ve soldan sarkınca 8 adet oldu.
Bu zincirleri yaptığım trabzanların arasından geçirdim.
Uçlarına çiçekleri taktım.

Çiçeğin yapımı İçin: 4 zincir çekip, üzerine 8 tane sık iğne yaptım hiç arttırma yapmadan 7 sıra sık iğneye devam ettim, daha sonrada çiçek yapraklarını yapıp zincirlere geçirdim, düşmesin diye çiçek içine düğüm attım.

Gerçi anlatmaya gerek yok o kadar zor birşey değil insan bakınca anlıyor.

Belki çiçekler renk renk olsa daha mı hoş durudu ne, o zaman her renk ile giyme şansı da artardı.

10 yorum:

  1. çok beğendim desem yetmez!
    bayıldım doğrusu,
    anlatmaya gerek yok demişsin ama hiç anlamayan bana göre zor bile,
    eline sağlık,kalbim kaldı!

    YanıtlaSil
  2. Teşekkür ederim canım beğenmene çok sevindim.

    YanıtlaSil
  3. çok hoş olmuş arkadaşım ama bana da zor geldi yaw:))güle güle kullan

    YanıtlaSil
  4. Leyya
    Teşekkür ederim canım.
    Ama o kadar küçük parçaları birleştiren sanamı zor geldi. Yaparsın sen, yaparsın :))

    YanıtlaSil
  5. inanılmaz hoş olmuş.tam benim renklerim.eline sağlık

    YanıtlaSil
  6. Merhaba, cuma günü blogunuzu keşfettim, aynı akşam bu boyunluktan yaptım, tiftik ipini kullandım yaparken, gerçekten çok hoş oldu, şuanda boynumda incilerle süslemeyi düşünüyorum:) teşekkür ederim ilham verdiğiniz için

    YanıtlaSil
  7. Smilena; Çok teşekkür ederim canım.

    Coral; Beğenipte yapmana çok mutlu oldum. Güzel günlerde kullanman dileklerim ile...

    YanıtlaSil
  8. merhaba ben bu boyunluğu çok beğendim ama boyuna sarılan yeredeki örgüyü hiç anlamadım
    size zahmet olmayacaksa küçük bir model yapıp resimleyebilirmisiniz. şimdiden teşekkür ederim

    YanıtlaSil
  9. Mavilale bakınca pek anlaşılmıyor ama aslında çok basit, boyun uzunluğu boyunca zincir çekip üzerine 2 sıra üçlü çıkararak trabzanlar yaptım. Boyundan sarkan zincirleri bu trabzanların arasından geçirdim. Birini nasıl geçirdiysen diğerini tam tersinden geçirdim.

    YanıtlaSil
  10. Ben yapmaya başladım bile çok güzelll.

    YanıtlaSil