9 Kasım 2012 Cuma

Kakaolu Fındıklı Un Kurabiyesi


Doktorlar hep üç beyazdan uzak durun derler, ama can işte... Canı bu üç beyazı yemek istediyse kalkar gece yarısı yapar, bir güzel afiyetle yer, sonra mışıl mışıl uyur =)

İşte o gecelerin birinde bu hamile hatunun canı kakaolu fındıklı bir kurabiye ister.
Ve sonuç gördüğünüz gibi...

 Malzemeler:
250 gr oda sıcaklığında margarin
4 fincan pudra şekeri (küçük kahve fincenı)
12 fincan un
1 paket şekerli vanilin
2 fincan fındık kırığı
4 yemek kaşığı kakao
Kabartma tozu yok 

Yapılışını yazmıyorum zaten herkes kurabiye yapmasını bilir. Önceden ısıtılmış fırında (Benim fırınım turbo) 175 derece de 15dk pişirmek yetiyor. Çok fazla tutarsanız kurabiyeniz sertleşebilir.

 Kurabiyenin yanında kahveyi çok seviyorum ama hamile olduğum için, artık haftada ya da iki haftada bir ancak içiyorum, içinde kafein olduğu için uzak duruyorum.

Tabi hep böyle şeyler yiyip, içmiyorum daha sağlıklı beslenmeye özen gösteriyorum, ne de olsa bebeğimin sağlığı biraz benim yediğime içtiğime de bağlı.

3 yorum: