28 Aralık 2010 Salı

Kışın Bitki Kurutma Yöntemi



Aslında bitkileri taze olarak tüketmek en doğrusu ama hemen tazesini bulamadığım zaman kurutulmuş olanlarda çok işe yarıyor, özelliklede maydanoz. Maydanoz kaparıldığı zaman çok fazla dayanamiyor ve gün geçtikçe yeşilliğini ve canlılığını kaybediyor. Eğer sizinde alıp kullanamadığınız nane ve maydanozunuz varsa bu kış gününde kurutmak için benim uyguladığım yöntemi deneyebilirsiniz.

Bitkilerimi güzelce yıkadıktan sonra suları gitsin diye süzgece alıyorum. Temiz bir havlunun üzerine yapraklarını saplarından ayırıyorum eğer havlum çok nemli değilse bununla birlikte buzdolabına kaldırıyorum, ama bitkiler çok su bırakmışsa ince bir tülün üzerine yerleştirip öyle kaldırıyorum. Dolabı açtıkça arasıra aktarıyorum ortalama 2 hafta sonunda ufalanacak hale geliyorlar. Ama ben ufalamadan muhafaza ediyorum kullanacağım zaman elimde ufalıyorum böylece kokuları daha keskin oluyor.

Genelde nane ve maydanozu çorbalarıma, bitki çaylarıma ve pağaçalarımın içinde kullanıyorum. Benim için gerçekten çok pratik oluyor.

Biberiye, defne, adaçayı yaprağı gibi bitkileride bu şekilde kurutabilirsiniz. Bu kurutma yöntemi güneşte kurutma yöntemine göre daha basit ve yaz kış uygulanabilir. Ve kurutulan bitkiler hem tozdan hemde böcekten korunmuş oluyor. Bazıları bitki kurutmak için üzerini kapatacak kadar tuz koyup ağzı kapalı bir kovanozda bekletirler. Eğer sizinde kurutmak için bir yönteminiz varsa bizimle paylaşın...

4 yorum:

  1. BUZDOLABINDA KURUYORLAR MI? İLK DEFA DUYUYORUM BU YÖNTEMİ.

    YanıtlaSil
  2. süper bir fikir oldu canım bu, teşekkürler :)

    YanıtlaSil
  3. Küçük Mucizem: Kuruyorlar canım kuruttuğun bitkinin yaprak kalınlığına göre kuruma süresi uzayabiliyor ama.

    Nilay: Bende teşekkür ederim.

    YanıtlaSil
  4. Ben bu kurutma işini yazın yapıyorum, ama gölge bir yerde yapıyorum.Böylece sararmıyorlar, sonrada vakumlu bir kavanozda dışarıda bozulmadan kalıyor

    YanıtlaSil